Partner kwaliteitsbeleid – focus Informatiebeheer (Agentschap Integratie en Inburgering, Vlaamse overheid)

Het Agentschap Integratie en Inburgering is een waardegedreven organisatie, mét ambitie. Om de dienst Data en Kwaliteit te versterken, zoeken we talent dat gemotiveerd wil meebouwen aan het informatiebeheer en het optimaliseren van onze dienstverlening. Gebeten door kwaliteitsbeleid? Ben je analytisch ingesteld? Dan is deze vacature iets voor jou!

Doel van je functie

Als partner kwaliteitsbeleid maak je deel uit van onze dienst Data en Kwaliteit. Je zorgt er mee voor dat het Agentschap Integratie en Inburgering haar doelstellingen op een efficiënte, effectieve en kwaliteitsvolle manier realiseert. Je staat mee in voor de ontwikkeling van een klantgericht kwaliteitsbeleid en informatiebeheer. Je focus binnen het team ligt op de verdere uitbouw van het Informatiebeheer. Hiervoor werk je nauw samen met collega’s en experten.

Je verantwoordelijkheden

  • Je bouwt het informatiebeleid en het informatiebeheersplan conform de richtlijnen van de Vlaamse Overheid verder uit.
  • Je beheert het (digitaal) archief en ondersteunt het archiveren van data in het E-depot van de Vlaamse Overheid door het uittekenen van processen, het inzetten van technologie en het opstellen van richtlijnen.
  • Je beheert de documentenpagina op het intranet zodat alle medewerkers de geldende afspraken en documenten terugvinden.
  • Je onderhoudt een intern netwerk van informatiebeheerders voor de ontwikkeling en uitvoering van het beleid. Je creëert draagvlak voor het informatiebeleid.
  • Je ondersteunt collega’s om hun organisatieprocessen te beschrijven, te stroomlijnen of te optimaliseren.
  • Je verzamelt systematisch feedback over de werking van het Agentschap. Je behandelt beroepen, klachten en meldingen van klanten zodat we onze dienstverlening voortdurend verbeteren.

Je profiel

  • Je hebt ervaring m.b.t. kwaliteitsbeleid in het algemeen of Informatie- en archiefbeheer in het bijzonder.
  • Je herkent je in de rol van “Informatiebeheerder”
  • Ervaring met het beschrijven van bedrijfsprocessen of BPM of tevredenheidsmetingen is een meerwaarde.
  • Je hebt kennis van de courante IT toepassingen binnen het vakgebied (vb. SharePoint)
  • Je neemt initiatief en draagt de verantwoordelijkheid voor je eigen taken.
  • Je werkt nauwgezet en bent analytisch ingesteld.
  • Je kan een correct oordeel vormen.
  • Je bent klantgericht en communicatief sterk, zowel schriftelijk als mondeling.
  • Je kan juridische kaders (bijvoorbeeld decreten) en relevante regelgeving vertalen naar concrete richtlijnen of handelingen.

Wat bieden we jou?

  • Een boeiende job in een team van enthousiaste collega’s
  • Voltijds contract van onbepaalde duur
  • Een loon volgens barema A* van het PC 329.01 (verloning op basis van relevante anciënniteit met brutobedragen tussen € 3433,58 en € 343,23)
  • Maaltijdcheques van 6 euro per gewerkte dag
  • Een interessante vakantieregeling: minstens 34 verlofdagen (voltijdse tewerkstelling) en collectieve sluiting tussen Kerstmis en Nieuwjaar
  • Glijdende werkuren en mogelijkheid tot telewerk
  • Hospitalisatieverzekering
  • Groepsverzekering
  • Gratis woon-werkverkeer bij gebruik van openbaar vervoer

Je standplaats is Tour en Taxis (Brussel).

Hoe solliciteer je?

Je solliciteert ten laatste op 14 juni 2023 via het sollicitatieformulier.

De selectieprocedure bestaat uit een voorbereidende opdracht en aansluitend een selectiegesprek. Het gesprek gaat digitaal door op dinsdag 27 juni vanaf 16.30h.

Al deze info en de link om te solliciteren, vind je hier terug.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *